Ta strona używa plików cookies. Ok! Więcej ...

Strona główna » Szkolenia z doradztwa edukacyjno-zawodowego

Szkolenia z doradztwa edukacyjno-zawodowego

Zapraszamy Państwa do udziału w webinariach (szkoleniach on-line) z doradztwa edukacyjno-zawodowego. Szkolenia adresowane są do doradców zawodowych, pedagogów, psychologów, osób zainteresowanych tematyką doradztwa zawodowego.
Jak wygląda szkolenie w postaci webinarium?
Siedzisz wygodnie u siebie w domu lub w pracy przed komputerem z kubkiem kawy czy herbaty i uczestniczysz w szkoleniu. W słuchawkach słysz trenera, widzisz go lub jego pulpit z prezentacją i pomocami. Na chacie dostępnym na szkoleniu zadajesz pytania trenerowi oraz wymieniasz się doświadczeniami z innymi doradcami. Do szkolenia potrzebny jest jedynie komputer z dostępem do internetu i słuchawki. Nie bój się i spróbuj, jak wygodną i tanią formą szkoleń są webinaria.
Po szkoleniu uczestnicy otrzymują certyfikaty (drogą mailową).

W poniższych programach szkoleń znajdą Państwo wiele tematów, których nie ma w aktualnych terminach prowadzonych webinariów. Mogą Państwo zgłaszać telefonicznie lub mailowo zapotrzebowanie na te tematy oraz inne, których nie zobaczą Państwo na liście – możemy przygotować webinarium specjalnie dedykowane dla Państwa.

Organizujemy też dedykowane szkolenia stacjonarne u klienta – prosimy o kontakt telefoniczny
(tel. 58 340 95 43, 58 346 94 43) lub mailowy progra@progra.pl

 

Rejestracja i płatności za szkolenia
 

  1. W celu zarejestrowania się na szkolenie należy w poniższym terminarzu przy wybranym szkoleniu kliknąć “ZAREJESTRUJ SIĘ”, a następnie wypełnić formularz rejestracji oraz od razu, jeśli szkolenie jest płatne, wykonać przelewem płatność za szkolenie (dane do przelewu poniżej).
  2. DANE DO PRZELEWU:
    Nr konta: 36 1240 5442 1111 0010 2538 0481
    PROGRA Sp. z o. o.
    ul. Abrahama 1A
    80-307 Gdańsk
    Tytułem: imię i nazwisko uczestnika, nazwa szkolenia
  3. W przypadku szkolenia bezpłatnego: w ciągu kilkunastu minut po zarejestrowaniu się otrzymają Państwo mail potwierdzający rejestrację na szkolenie, w którym będzie link do szkolenia (należy go użyć w dniu szkolenia, aby wejść do wirtualnego pokoju szkolenia). Jeśli nie otrzymają Państwo maila z potwierdzeniem rejestracji, prosimy o sprawdzenie SPAMu, a jeśli tam nie będzie maila, to prosimy o telefon (58 346 94 43).
    W przypadku szkolenia płatnego: po otrzymaniu od Państwa przelewu, potwierdzimy Państwa rejestrację na szkolenie – otrzymają Państwo maila z linkiem do szkolenia (link należy użyć w dniu szkolenia, aby wejść do wirtualnego pokoju szkolenia).
    Jeśli nie dotrze do Państwa mail z linkiem do szkolenia na 24h przed szkoleniem, to prosimy o kontakt telefoniczny: 58 346 94 43
    Uwaga!
    Jeśli wykonują Państwo przelew na mniej niż 72h przed szkoleniem, to prosimy o przesłanie potwierdzenia przelewu na maila: progra@progra.pl

 

Terminarz szkoleń

  Termin Godzina Cena brutto
 
 
Kim jestem – określenie typu osobowości klienta a planowanie kariery
 

Celem szkolenia jest poznanie diagramu typów osobowości oraz zdobycie umiejętności w jego stosowaniu w poradnictwie kariery. Typologię 16 typów osobowości można zastosować zarówno w pracy z młodzieżą, jak i osobami dorosłymi.
Program:

  • Kwestionariusz osobowości Myers Briggs – implikacje do wykorzystania w poradnictwie kariery
  • Rozszyfruj typ osobowości klienta – praca na 4 skalach w obrębie 16 typów osobowości
  • Charakterystyka profilu – case study
  • Wybór zawodu i stanowiska pracy na podstawie określonego typu osobowości
     
 
  28.09.2016 r.   
 
  14.00 – 15.30 
 
  35 zł
 
Doradztwo grupowe w celu przygotowania do wyboru szkoły i zawodu
 
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem decyzyjnym w poradnictwie kariery tak, aby na jego podstawie realizować warsztaty i lekcje w szkole. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną zestawy ćwiczeń i narzędzi, które można zastosować podczas pracy grupowej z młodzieżą.
Program:

  • Jak dokonywać wyboru? – składowe elementy procesu decyzyjnego w poradnictwie zawodowym
  • Scenariusze zajęć do pracy grupowej – przegląd i zastosowanie w praktyce
  • Ćwiczenia i zadania do pracy w grupie
  • Narzędzia diagnostyczne w zakresie podejmowania wyborów edukacyjno–zawodowych
     
 
  05.10.2016 r.   
 
  14.00 – 15.30 
 
  35 zł
 
W jaki sposób diagnozować predyspozycje edukacyjno-zawodowe uczniów?
 
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności, w jaki sposób diagnozować mocne i słabe strony ucznia oraz przegląd narzędzi diagnostycznych w indywidualnym doradztwie kariery. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą również znać możliwości współpracy z rodzicami.
Program:

  • Czym są predyspozycje? – sposoby rozpoznawania mocnych i słabych stron ucznia
  • Praca z narzędziami diagnostycznymi w poradnictwie kariery – okiem praktyka
  • Feedback i podsumowanie porady
  • Współpraca z rodzicami w doradztwie zawodowym
     
 
  13.10.2016 r.   
 
  14.00 – 15.30 
 
  35 zł
 

UWAGA!
Po zarejestrowaniu się na szkolenie płatne, prosimy o wykonanie od razu przelewu.
 
DANE DO PRZELEWU:

Nr konta: 36 1240 5442 1111 0010 2538 0481
PROGRA Sp. z o. o.
ul. Abrahama 1A
80-307 Gdańsk
Tytułem: imię i nazwisko uczestnika, nazwa szkolenia

 

Programy szkoleń

Akademia doradcy zawodowego

„Kim jesteś?” – określanie typu osobowości klienta a planowanie kariery

  • Kwestionariusz osobowości Myers Briggs – implikacje teoretyczne i praktyczne do wykorzystania w poradnictwie kariery
  • Rozszyfruj typ osobowości klienta – praca na 4 skalach w obrębie 16 typów osobowości
  • Charakterystyka profili – case study
  • Wybór zawodu i stanowiska pracy na podstawie określonego typu osobowości

Jak motywować klienta do zmian i działania?

  • Rodzaje motywacji i bariery w podejmowaniu działania
  • Strefa komfortu – motywacja do zmian i działania
  • Przewodnik po motywacji – narzędzie do pracy z klientem

Tworzenie nowoczesnych dokumentów aplikacyjnych z klientem (CV i list motywacyjny)

  • Rodzaje CV z praktycznego punku widzenia – które dla ucznia?
  • W jaki sposób pracodawcy czytają CV? Jjak stworzyć doskonałe CV?
  • Jak przekonać pracodawcę do siebie – pisanie listu motywacyjnego

W jaki sposób diagnozować predyspozycje edukacyjno-zawodowe uczniów?

  • Czym są predyspozycje? – mocne i słabe strony ucznia
  • Praca z narzędziami diagnostycznymi w poradnictwie kariery
  • Feedback i podsumowanie porady

Indywidualne doradztwo zawodowe

  • Obszary do badania i diagnozy
  • Przebieg rozmowy doradczej z uczniem i osobą dorosłą
  • Wspomaganie ucznia w wyborach i aktywności

Doradztwo grupowe z uczniami w celu przygotowania do wyboru szkoły i zawodu

  • Jak dokonywać wyboru? – składowe elementy procesu
  • Scenariusze zajęć do pracy grupowej
  • Ćwiczenia i narzędzia do pracy w grupie w zakresie podejmowania wyborów edukacyjno–zawodowych

Jak pracować z grupą w doradztwie zawodowym?

  • Etapy procesu szkoleniowego
  • Rodzaje oporu i typy uczestników
  • Narzędzia doradcze i informacyjne w pracy z grupą

Jak prowadzić doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole, aby monitoring kuratorium pokazał właściwie jego efekty?

  • Zadania doradcy zawodowego – dla nauczyciela i pedagoga
  • Współpraca szkoły z instytucjami poradnictwa kariery i rodzicami
  • Narzędzia do prowadzenia doradztwa dla nauczycieli, pedagogów i doradców

Od diagnozy do wyboru zawodu

  • Wymagania współczesnego rynku pracy a sytuacja młodzieży
  • Aktywizacja edukacyjno-zawodowa młodzieży w szkole
  • Praca z przykładowymi narzędziami (Testy Kariery, eSzOK)

Praca z Indywidualnym Planerem Kariery dla młodzieży

  • Części składowe procesu planowania kariery młodzieży
  • Jak badać zasoby i predyspozycje zawodowe ucznia?
  • Tworzenie Indywidualnego Planu Kariery

Grywalizacja w doradztwie zawodowym zawodowym

  • Praca z grupą innowacyjnymi metodami szkoleniowymi
  • Gry szkoleniowe w poradnictwie kariery
  • Tworzenie własnego scenariusza gry szkoleniowej
  • Analiza przypadku pracy z grupą z wykorzystaniem grywalizacji

Zarządzanie rozwojem osobistym i zawodowym doradcy zawodowego

  • Plan rozwoju kompetencji doradcy zawodowego
  • Zarządzanie celami
  • Metody i narzędzia do tworzenia celów i planów działania
  • Nowe trendy w doradztwie zawodowym

Aktualna sytuacja na rynku pracy

  • Rynek pracy – spojrzenie centralne i lokalne
  • Zawody przyszłości – trendy w kraju i na świecie
  • Wymagania pracodawców w stosunku do kandydatów do pracy
  • Dobre praktyki i podstawowe błędy kandydatów do pracy w kontaktach z pracodawcami

Rozmowa doradcza z osobą dorosłą

  • Obszary wsparcia osób dorosłych
  • Rozmowa z dorosłym klientem – przykładowe metody diagnostyczne
  • Aktywizacja i motywowanie osób szukających pracy
  • Doradztwo kariery seniorów – nowy trend w poradnictwie kariery

Atrakcyjne dokumenty aplikacyjne szansą na szybkie zatrudnienie

  • Rola doradcy zawodowego w konstruowaniu CV i listu motywacyjnego klienta
  • Nowoczesne wzory CV i listów motywacyjnych – w kierunku twórczego CV
  • Wizerunek w sieci – e-portfolio, video CV, multimedialne wizytówki
  • Czego oczekują pracodawcy od dokumentów aplikacyjnych – case study

Doradztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych

  • Różnice w postępowaniu doradczym dla osób pełno- i niepełnosprawnych
  • Przebieg rozmowy doradczej z osobą niepełnosprawną
  • Metody i narzędzia diagnostyczne w pracy z osobą niepełnosprawną
  • Case study – niepełnosprawny uczeń i niepełnosprawna osoba dorosła

Atrakcyjne doradztwo zawodowe w szkole

  • Po co mi to? – jak zachęcić ucznia do skorzystania z pomocy doradcy?
  • Przygoda w klasie – jak urozmaicić doradztwo grupowe?
  • Jesteś najważniejszy! – indywidualne spotkanie z doradcą kariery
  • Help desk – pomoc dla szkolnego doradcy zawodowego

Wdrażanie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach

  • Misja Szkoły Sukcesu w planowaniu drogi edukacyjno – zawodowej uczniów
  • Obowiązek szkół w zakresie prowadzenia działań doradczych – przykład szkolenia dla kadry pedagogicznej Ośrodka Rozwoju Edukacji.
  • W jaki sposób przeprowadzić zajęcia z młodzieżą niekoniecznie będąc doradcą zawodowym.

Nowoczesne technologie i narzędzia w pracy nauczyciela

  • Tworzenie plików mp3 i audiobooków
  • Korzystanie z aplikacji do ustalania terminów spotkań i przeprowadzania ankiet/badań
  • Dobór treści do własnych narzędzi edukacyjnych
  • Dobór narzędzi do prowadzonych lekcji

Wizerunek w sieci

  • Kogo i w jaki sposób szukają pracodawcy?
  • Serwisy społecznościowe – wróg czy sprzymierzeniec wirtualnego wizerunku?
  • Portfolio jako narzędzie do zarządzania wizerunkiem w sieci
  • CV on-line i elektroniczne wizytówki

Poradnictwo kariery jako atut i element prestiżu instytucji i doradcy

  • Budowanie wizerunku doradcy i instytucji poprzez usługi poradnictwa kariery
  • Marketing i promocja usług poradnictwa kariery
  • Wymiary i korzyści z budowania prestiżu
  • Narzędzia budujące prestiż

Stwórz i poprowadź własne webinarium

  • Najlepsze platformy do prowadzenia webinariów
  • Podstawowe funkcjonalności webinarium
  • Nowe sposoby dotarcia do klientów
  • Korzyści z wprowadzenia webinariów do warsztatu pracy doradcy

Odkrywanie predyspozycji zawodowych uczniów

  • Dlaczego i w jaki sposób warto odkrywać talenty uczniów?
  • Przykłady narzędzi do badania predyspozycji zawodowych.
  • Do czego uczniowi gimnazjum i liceum potrzebne jest CV? Co w nim umieścić…?
  • Znaczenie wczesnego badania predyspozycji młodzieży dla dorosłego życia zawodowego.

Rozmowa kwalifikacyjna z uczniem

  • Czy nie za wcześnie? Kiedy zacząć chodzić na rozmowy kwalifikacyjne?
  • Poczucie własnej wartości i autoanaliza kluczowym elementem rozmowy z pracodawcą
  • Oczami pracodawcy – kogo poszukują?
  • Przebieg rozmowy z uczniem – jak wygrać bez doświadczenia?

Przebieg rozmowy doradczej z uczniem

  • Obszary do badania i diagnozy
  • Rozmowa z uczniem – przykładowe metody diagnostyczne
  • Postępowanie po diagnozie – wspomaganie ucznia w wyborach i aktywności
  • Typy doradców – który najskuteczniejszy?

Konstruowanie CV i listu motywacyjnego z uczniem

  • Dlaczego i w jaki sposób warto inwestować w CV jak najwcześniej?
  • Rodzaje CV z praktycznego punku widzenia – które dla ucznia?
  • W jaki sposób pracodawcy czytają CV?
  • Jak przekonać pracodawcę do siebie – pisanie listu motywacyjnego.

Autoprezentacja w szkole – jak pomóc uczniowi w skutecznej prezentacji?

  • Zdefiniowanie mocnych i słabych stron ucznia
  • Efekt pierwszego wrażenia
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Techniki wzbudzania sympatii

Praca z uczniem zdolnym

  • Portret psychologiczny ucznia zdolnego
  • Określanie wiodących predyspozycji i zainteresowań
  • Plan pracy i ustalanie priorytetów
  • Rozwijanie talentów uczniów zdolnych

„Zadbaj o siebie” – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

  • Czym współcześnie jest wypalenie zawodowe?
  • Skuteczne rozpoznawanie symptomów wypalenia zawodowego
  • Techniki radzenia sobie z wypaleniem i profilaktyka
  • Relaksacja w życiu zawodowym

Zarządzanie sobą w czasie – doradztwo kontrolowane

  • Diagnoza sytuacji – zarządzam czasem, czy czas zarządza mną?
  • Jak działać? – matryca Eisenhovera w praktyce
  • Konsekwencja w działaniu podstawą panowania nad sytuacją
  • Zasoby i narzędzia wspierające zarządzanie sobą w czasie

Doradztwo zawodowe w szkołach podstawowych

  • Podstawowe założenia preorientacji zawodowej
  • Praca z dzieckiem szkoły podstawowej w określaniu zainteresowań i skłonności zawodowych
  • Program “Ryś w gąszczu zawodów” jako kompleksowe narzędzie pracy doradcy zawodowego
  • Lekcje w SP z Rysiem

Poradnictwo kariery dla osób dorosłych i seniorów

  • Perspektywy rozwoju poradnictwa kariery dla seniorów
  • Przebieg rozmowy doradczej z osobą dorosłą
  • Płaszczyzny wsparcia klienta dorosłego
  • Case study w poradnictwie kariery osób dorosłych

Coaching w doradztwie zawodowym cz.1 – metoda w pigułce

  • Czym jest coaching i dlaczego warto?
  • Jak wykorzystać coaching w doradztwie zawodowym?
  • Ćwiczenia i zadania do pracy z klientem

Coaching w doradztwie zawodowym cz. 2 – sztuka zadawania pytań skutecznych

  • Celowość zadawania pytań i najczęstsze błędy w pytaniu
  • Rodzaje pytań w coachingu
  • Case study i wykorzystanie pytań w praktyce

Coaching w doradztwie zawodowym cz. 3 – metoda GROW krok po kroku

  • GROW jako metoda pracy z celami
  • Wykorzystanie GROW w praktyce
  • Case study – analiza przypadku

Coaching w doradztwie zawodowym cz. 4 – typy rozmów coachingowych

  • 7 typów rozmów coachingowych
  • Elementy rozmowy efektywnej
  • Zachowania skutecznego coacha

Coaching w doradztwie zawodowym cz. 5 – praca własna klienta, ćwiczenia i zadania domowe

  • Rola pracy własnej klienta w procesie coachingu
  • Narzędzia z doradztwa zawodowego do wykorzystania w coachingu
  • Zestaw ćwiczeń i zadań do pracy własnej klienta

Akademia rodzica

„Mamo, tato, kim będę?” – odkrywanie predyspozycji dziecka

  • „W czym wybierać?” – rodzaje skłonności zawodowych młodzieży
  • W jaki sposób rodzic może wspierać dziecko w wyborze szkoły i zawodu?
  • Od czego zacząć? – wychowanie do samodzielności
  • Wsparcie instytucjonalne dla rodziców

Wzmacnianie samooceny dziecka

  • Czym jest samoocena i gdzie ma swoje źródła?
  • Konsekwencje życiowe zaniżonej i zawyżonej samooceny
  • Rozpoznawanie poziomu samooceny
  • Techniki wzmacniania samooceny dziecka

Akademia Urzędu Pracy

Narzędzia do pracy z osobami bezrobotnymi

  • Grywalizacja jako sposób na motywowanie klienta do działania
  • Elektroniczne wizytówki i video CV
  • Narzędzia do pracy własnej klienta
  • Narzędzia dla doradcy zawodowego

Elastyczne formy zatrudnienia dla klientów urzędów pracy

  • Praca zdalna – telepraca
  • Pożytek publiczny – praca projektowa
  • Praca tymczasowa
  • Samozatrudnienie

Praca z klientem dorosłym w urzędzie pracy

  • Obszary do rozmowy w poradnictwie kariery osób bezrobotnych
  • Materiały informacyjne niezbędne przy udzielaniu porady
  • Narzędzia do pracy z osobą bezrobotną

Akademia dyrektora szkoły

Prowadzenie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole w kontekście doradztwa zawodowego

  • rola doradztwa zawodowego w rozwoju ucznia
  • metody doradztwa prowadzonego w szkołach
  • kwalifikacje nauczycieli w zakresie działań doradczych

Nowoczesna szkoła – metoda szkoleń wirtualnych dla kadry pedagogicznej

  • elearning w szkole
  • webinaria punktem wyjścia do kształcenia nauczycieli
  • nowoczesne narzędzia i pomoce dydaktyczne do pracy w poradnictwie kariery